بررسی استراتژیهای بهبود عملکرد در دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان قم: تحلیل SWOT |
کد مقاله : 1272-IWWA |
نویسندگان |
جعفر اعتقادی پور *، قاسم معارف وند شرکت آب و فاضلاب استان قم |
چکیده مقاله |
دنیای امروز با سرعت در حال تغییر است و عدم وجود یک استراتژی مشخص در برابر این تغییرات، میتواند سازمانها را با چالشهای جدی مواجه کند. استراتژی، یکی از نیازهای اساسی سازمان در مسیر نیل به اهداف خود بوده و نقش مهمی در تصمیمگیریهای آگاهانه دارد. این تحقیق، به بررسی استراتژیهای بهبود عملکرد در دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان قم (مرکز 122) پرداخته و وضعیت عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر عملکرد این مرکز را مورد ارزیابی قرار داده است. دادههای لازم از طریق پرسشنامه و مصاحبه با مدیران و کارشناسان جمعآوری شده و بر اساس آن، نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای دفتر ارتباط با مشتریان شناسایی گردید. سپس، با استفاده از ماتریس عوامل داخلی و خارجی، وضعیت این مرکز از لحاظ استفاده از نقاط قوت و فرصتها و پرهیز از نقاط ضعف و تهدیدها، مشخص شد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که اتخاذ استراتژیهای رقابتی و تلاش برای استفاده از نقاط قوت جهت غلبه بر تهدیدها در این مرکز اولویت دارد. در پایان، چندین استراتژی بهبود عملکرد با رویکردهای مختلف پیشنهاد شده است. |
کلیدواژه ها |
برنامهریزی استراتژیک، تحلیل SWOT، شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیریت ارتباط با مشتریان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |