بررسی استراتژی‌های بهبود عملکرد در دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان قم: تحلیل SWOT
کد مقاله : 1272-IWWA
نویسندگان
جعفر اعتقادی پور *، قاسم معارف وند
شرکت آب و فاضلاب استان قم
چکیده مقاله
دنیای امروز با سرعت در حال تغییر است و عدم وجود یک استراتژی مشخص در برابر این تغییرات، می‌تواند سازمان‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کند. استراتژی، یکی از نیازهای اساسی سازمان در مسیر نیل به اهداف خود بوده و نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌‌های آگاهانه دارد‌. این تحقیق، به بررسی استراتژی‌های بهبود عملکرد در دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان قم (مرکز 122) پرداخته و وضعیت عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر عملکرد این مرکز را مورد ارزیابی قرار داده است. داده‌های لازم از طریق پرسشنامه و مصاحبه با مدیران و کارشناسان جمع‌آوری شده و بر اساس آن، نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای دفتر ارتباط با مشتریان شناسایی گردید. سپس، با استفاده از ماتریس عوامل داخلی و خارجی، وضعیت این مرکز از لحاظ استفاده از نقاط قوت و فرصت‌ها و پرهیز از نقاط ضعف و تهدیدها، مشخص شد. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که اتخاذ استراتژی‌های رقابتی و تلاش برای استفاده از نقاط قوت جهت غلبه بر تهدیدها در این مرکز اولویت دارد. در پایان، چندین استراتژی بهبود عملکرد با رویکردهای مختلف پیشنهاد شده است.
کلیدواژه ها
برنامه‌ریزی استراتژیک، تحلیل SWOT، شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیریت ارتباط با مشتریان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی