ارزیابی وضعیت بازار پساب و توسعه برنامه ریزی استراتژیک بر اساس تحلیل SWOT در شرکت آب و فاضلاب شیراز
کد مقاله : 1344-IWWA
نویسندگان
سعیده جوانمردی *، محمدعلی طاهردوست
شرکت آب و فاضلاب شیراز
چکیده مقاله
در زمینه مدیریت در دنیا تغییرات سریع اتفاق می‌افتد و سازمان‌ها ساختار خود را بازیابی می‌کنند تا با شرایط متغیر سازگار شود. در این راستا، مدیریت استراتژیک اهدافی برای محیط عملیاتی سازمان تعریف می‌کندکه با استفاده از متدهای هوشمند و برنامه‌ریزی‌شده به آن‌ها دست یابد در سال‌های اخیر، با توجه به چالشی بودن موضوع واگذاری پساب نیاز به ارزیابی وضعیت و توسعه برنامه‌ریزی استراتژیک احساس می‌شود که با در نظر گرفتن وشناسائی عوامل داخلی و خارجی و همچنین پتانسیل فعلی و آینده شرکت آب وفاضلاب شیراز راهکار بهینه واگذاری پساب انتخاب و عملیاتی گردد. در این مقاله، با توجه به محیط داخلی سازمان به شناسائی نقاط قوت و ضعف و بر اساس شرایط محیط خارجی سازمان به شناسائی فرصت‌ها و تهدیدات می‌پردازیم. سپس با استفاده از چهارچوب تحلیل SWOT استراتژی های نواحی مختلف شناسائی و در نهایت استراتژی بهینه در زمینه واگذاری پساب معرفی می‌گردد. استراتژی انتخاب‌شده با توجه به وضعیت فعلی داخلی و خارجی سازمان مناسب بوده و ممکن است با تغییر شرایط نیازمند بازنگری باشد.
کلیدواژه ها
استراتژی، واگذاری پساب، راهکار بهینه، قوت ها، ضعف ها، فرصت‌ها، تهدبدها
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر